Min lilla prinsessa...Fossing!!

Nu tänkte jag skriva lite om en av mina katter...min lilla prinsessa Fossing.
Från början hette hon Fazette...men det blev till slut Fossing, för hon har så små å söta tassar.
 
Hon är en skölpaddsfärgad blandras.
Hon kom till mig genom djurskyddsföreningen Djurens rätt.
Jag å min kompis va till Nordmaling å hämtade ett gäng katter som inte hade det bra...de växte upp hos alkoholister å kattungarna var uppväxta på söndersmulat hårdbröd å vatten.
När vi tog de små liven så upptäckte vi att katthonan var gravid...å min lilla Fossing är en av de kattungarna.
 
Hon är en av de mest underbara katterna jag har haft.
Hennes personlighet är sprallig men ändå mysig på nåt sätt.
När hon ska jama så kommer det ett bräkande ljud ur hennes lilla kropp...men emellanåt så lyckas hon få fram ett riktigt mjau.  :-)
 
Ett av hennes favoritställen att sova på är på en kudde som ligger på det gamla databordet....eller vid mattes/min fotända av sängen.
När jag ska lägga mig så kommer hon oftast upp till kudden å vill ligga där å mysa ett tag...då ska man klia henne runt huvudet.
 
När hon busar så springer hon runt som en idiot...det riktigt sprätter i hela hennes lilla kropp.
Hon springer så snabbt att hon inte får stopp ibland å bara glider på tassarna.
Hon springer runt runt på golvet, upp på bokhyllorna, över soffan, upp i sängen å sen runt runt igen.
 
Det var lite om min underbara Fossing!!
 
Puss å kram på er alla
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0