Veckans Kultfilm!!

Nu tänkte jag börja med nåt nytt...ungefär som dagens sexfakta så kommer jag lägga ut nåt som jag kommer kalla för Veckans kultfilm.
Jag kommer skriva tips å lägga ut bild på en kultfilm..eller en film som jag verkligen gillar.
 
OBS! Det kommer inte vara efter nån lista eller liknande, utan bara efter mitt eget tycke å smak!!
 

Så nu tar vi den första filmen:
 
Dirty Dancing!!!!

Det här är en av mina absoluta favvofilmer å jag kan verkligen se den hur många gånger som helst.
Det är en riktigt klassisk kärleksfilm å jag tröttnar aldrig på att titta på Patrick Swayze när han rör sig sensuellt till musiken.
För det första så är han en av de bästa skådisarna som jag vet...om inte annat snyggaste...å för det andra så verkar han verkligen leva sig in i sin roll.
När man tittar på filmen så kommer man på sig själv med att sitta å flina å sucka sådär nördigt å romantiskt till varje kärlekshandling som han utför till/mot sin motspelare Jennifer Grey.
 
 
http://youtu.be/WpmILPAcRQo
 
 
       
 
 
 
 
 
 
 

Så...det var veckans kult film...Dirty Dancing.
 
Puss å kram på er allihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0