Dagens middag.

Tänkte bara att ni skulle få se vad jag har lagat till middag i dag.
Det blev en soppa med köttfärs å pasta i...riktigt god faktiskt.
Till det hela hade jag ciabattabröd.
 
 
 
 
Å här kommer receptet:
 

Tillagning

1 gul lök
2 morötter
300 g köttfärs
1 msk matfett
1 vitlöksklyfta
8 dl vatten
2 köttbuljongtärningar
1 burk krossade tomater
3 dl fullkornspasta
salt och peppar
100 g mozzarella

Skala och hacka lök och morötter. Fräs tillsammans med köttfärsen i matfettet.
Krossa vitlöken och rör ner. Låt fräsa i några min.
Tillsätt vatten, buljongtärningar och krossade tomater, koka upp.
Lägg i pastan och koka tills den är klar. Smaka av med salt och peppar.
Tärna mozzarellan och lägg i tallriken innan soppan hälls på.
 
 
Jag skippade dock mozzarellan.
 
Puss å kram på er allihop...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0