Ozzy...mitt lilla jehu...

Nu tänkte jag skriva om en annan av mina katter...Ozzy.
 
 
Det är en kastrerad kattkille på snart 7 år som vi tog hand om av djurskyddsföreningen.
Han var då en väldigt liten kille som var uppvuxen i ett dåligt hem på mjölk å söndersmulat hårdbröd.
Han var en rädd liten kille å vi tog hand om honom och hans syster Nanis.
 
Han är en väldigt speciell kille som just nu vräker ut sig på soffan bredvid mig.
Han älskar att ligga knöligt...ju knöligare desto bättre. :-)
Han ligger ofta i handfatet, i diskhon eller på våran gateway i köket.
 
 
 
När han busar så blir han som galen.
Han springer då runt runt i lägenheten...upp på bokhyllorna, upp i fönstret, ner igen, över soffan, upp i sängen å runt runt.
Hans favoritleksak är en boll med pridefärger...som vi kallar för bögbollen.
Han kan vara lite hårdhänt när han busar med de andra katterna också.
 
Han har ett väldigt speciellt läte när han ska jama...nästan piper...ha ha ha.
Men han är väldigt go min lilla boyen.
Han är ofta gosig...å oftast då jag sitter på dass...ha ha ha.
 
Nu vet ni lite mer om min lilla prins Ozzy.
 
Puss å kram på er alla där ute
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0