Åsele en vecka...

Måste verkligen börja med att be om ursäkt för bristen på bloggande de senaste veckorna.
Men nu är det så att jag har varit hemma hos mamma å hälsat på i lilla Åsele.
Har verkligen haft en bra vecka...tack mamma!!
 
Vi har haft det så mysigt...är verkligen skönt att få rå om mamma lite ibland...önskar bara att det kunde bli oftare!
Ibland saknar jag faktiskt att bo i åsele...det är verkligen en sån mysig by å det är så synd att allt håller på att dö ut.
Man önskar att det kunde bli fler jobbtillfällen så att byn verkligen kunde blomma igen.
Det enda som livar upp lilla Åsele är ju Åseles sommarmarknad.
Då blomstrar hela bygden, men direkt då marknaden är slut så är det lugnt som på en spegelblank sjö igen.
Det är synd faktiskt, för Åsele är verkligen en mysig by.
Byn har en skön blandning av folk å när man går på affären så hejjar folk på en utan att man nödvändigtvis behöver känna dom.
 
 
Något som jag även har märkt i Åsele är att de som jobbar med serviceinriktade arbeten verkligen är serviceinriktade.
Det finns ju inte så himla mycket i lilla Åsele, men det finns ju det man behöver i alla fall.
Vi har biblioteket som hänger ihop med bion å folkets hus, vi har kommunhuset, vi har sjukstugan å tandläkaren, vi har äldreomsorgen, vi har Ica å Konsum, vi har klädaffären BA:S där de även säljer skor, vi har skola, vi har ridhus å sporthall med inomhusbad, vi har blomaffär, ett litet konditori, 2 pizzerior, Colorama, Pallins Järnhandel, Ok Q8, däckfirmor, Annagården, Second hand butiken "en salig röra" mm mm.
 
 
 
Sen måste jag verkligen ge en massa credit till de som organiserar å sköter "Träffpunkten".
Det är en plats dit man kan gå å bara vara...vill man bara gå dit å sitta tyst i ett hörn så gör man det...vill man gå dit å hjälpa till i diverse aktiviteter så gör man det.
Man får helt enkelt gå dit å bara vara sig själv...behöver man prata med nån så finns det personal tillgänglig där...å ni ska veta att ni gör ett helt underbart jobb.
Det finns 3 stycken som jobbar med "Träffpunkten" i Åsele å ni är fasiken guld värda...utan er så skulle så många fler må ännu sämre än vad de gör....TACK!!
 
 
 
Nu när jag har varit i åsele så har jag som sagt haft jättemysigt med lilla mamma.
Vi har ätit gott varje dag, pratat, myst, skrattat, busat, städat, pysslat osv.
Det var verkligen värt det att åka dit.
Vad skulle jag göra utan lilla mamma.
Hon ställer upp i vått å torrt å det finns ingen mamma som du.
Min mamma är som min bästa vän eller som en syster, mer än som min mamma.
Hon ställer upp för andra...ibland för mycket, hon har svårt att säga nej till folk, så ibland så exploderar hon.
Jag har nog fått lite av mammas temperament.
Men varje gång jag träffar mamma så känner jag mig alltid trygg å älskad...all oro blir som bortblåst.
Å behöver jag prata så finns hon där för mig...å jag behöver aldrig skämmas inför mamma.
 
 
 
Men nu kanske ni förstår varför det inte blivit så mycket bloggande senaste 2 veckorna.
Jag har alltså varit i Åsele å hälsat på hos min lilla mamma.
 
 
 
 
 
Puss å kram på er alla där ute...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0