Barnprogram jag minns...Från A-Ö!!!

Nu tar jag åter upp barnprogram jag minns...å idag blir det barnprogrammet "Från A-Ö".
Det var verkligen ett toppenprogram å man lärde sig jättemycket om ord å ords olika betydelser.
 
Det handlade om Hedvig som bodde i en koja i skogen med sin uggla som spelades av Bert-Åke Warg.
När Hedvig hörde ett ord som hon inte förstod så växte hennes näsa...ungefär som Pinoccio...å näsan krympte inte förrän hon förstod vad ordet betydde.
 
http://youtu.be/NXGquSECZC8
 
Det var ett suveränt barnprogram..å jag älskade verkligen det.
Å framförallt så lärde man sig mycket av det...men så var det ofta med barnprogrammen förr.
Dagens barnprogram tycker jag är ganska värdelösa...det är bara en massa pang pang å mord i dagens barnprogram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men det här var ett bra program.
Saknar de "riktiga" barnprogrammen....det var tider det!!
 
Puss å kram på er allihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0