Dagens middagsexperiment!!

Dagens middag blev en ny rätt som jag testade att göra.
Ursprungsreceptet var grekisk pytt i panna...men jag gjorde en egen variant.
 
Man började med att ta potatis å skära dom i klyftor...sen skära morötter i lite större bitar.
In med det i ugnen på 225 grader celcius i en halvtimme.
Glöm inte att ta lite olja i botten på långpannan.
 
Sen efter en halvtimme så la jag i paprika, purjolök, inlagd vitlök, röd å gul lök,körsbärstomater, å kyckling i marinad.
Kycklingen skulle ligga överst..å all marinad skulle även hällas på.
Jag tog kycklingfilé å skar de i mindre bitar.
Min marinad gjorde jag rejält stark så det blev en stark rätt som tusan :-)
 
 
 
 
 
Till det serverade jag en vitlökssås.
Det var verkligen supergott
 
Puss å kram på er alla där ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0