Min vackra bebis...Spunken!!

Har ju tidigare gjort ett inlägg om min lilla prinsessa Fossing...så nu tänkte jag skriva om lillbebisen Spunken.
Spunken är syster med Fossing å det är en blyg liten tjej.
Det är katten som har lägst rang i min lilla kattfamilj.
 
Men hon är otroligt vacker...en riktig skönhet med riktigt fina tecken i pälsen.
Hon är långhårig å har jättefin päls...får nästan aldrig några tovor alls.
Enda gången hon får tovor är när Nanis har varit på henne för mycket.
 
Det är nämligen så att lilla Spunken nästan är en hackkyckling.
Nanis gillar inte henne alls å när Nanis blir på dåligt humör så brukar hon jaga Spunken.
 
Ni kanske undrar över namnet Spunken...ha ha ha.
Från början hette hon Queenie...men som vanligt vill man ju ha ett lätt namn när man ropar på sin katt.
Det var exet som kom på namnet Spunk/Spunken.
Å nu tycker vi att det passar henne bra.
 
 
 
 
Det är en väldigt liten tjej...minst i min kattfamilj.
Hon är lite vad man kan kalla pimpinett...lite fisförnäm.
Det är en väldigt försiktig tjej å hon gillar inte främlingar...då gömmer hon sig bakom tvn.
Hennes favoritmat är mjaus blötmat på tetra...med sillsmak.
Men en annan favorit i köket är rå fläskfilé eller rå köttfärs...det älskar hon.
 
När hon ska jama så är det ganska ofta som det inte kommer nåt ljud...man ser bara att hon öppnar munnen...ha ha ha.
När hon busar så ser hon jäkligt rolig ut...för hon liksom sladdar i kurvorna på grund av att hon har så mycket hår under tassarna.
Som sagt var så är det en väldigt mysig liten tjej...våran lilla Spunk.
 
Puss å kram på er alla där ute
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0