Veckans kultfilm 5!!

Den här veckans kultfilm är:
 
DET av Stephen King.
 

 
Vem kommer inte ihåg när den gick som miniserie...oj oj oj...den här filmen har fått många barn att bli rädd för clowner.
Jag kommer ihåg när den gick som serie när jag var liten å an satt som klistrad i soffan å skrek till när nåt hände i filmen.
Man tyckte att filmen var så bra gjort å handlingen var suverän...men jag kan ju säga så här...såg filmen för några månader sen igen efter flera år...å visst va den bra, men jag tyckte ju inte att den var lika bra som förr.

Men det kan ju också ha att göra med att tekniken har gått framåt idag å vi är ju så bortskämda med alla möjliga sorters filmer å teknik idag.
Men enligt mig är det fortfarande en klassiker...å vem blir inte rädd av att se det här äckliga ansiktet??
 
 
 
Filmen handlar om ett kompisgäng efter en av killarna har fått sin lillebror mördad.
Fler barn försvinner spårlöst i den lilla staden å det börjar hända allt konstigare å konstigare saker.
Kompisgänget har sommarlov medans den äckliga clownen härjar i staden.
 
Sen får man följa deras resa genom livet å hur de besegrar det onda till slut.
Har ni inte sett den så se den...men tänk på att det är en gammal film så ha överseende med tekniken.
 
 
 
 
 
 
Kolla in trailern så kanske ni fastnar för den å ser filmen.
 
Det var veckans kultfilm nummer 5.
Puss å kram på er alla där ute...

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Gillade inte den filmen då, men skulle jag se den nu kanske det skulle vara annorlunda =)

Svar: Ja det skulle det kanske vara.gillar den men även om man inte gör det så är det ju lite av en kultfilm =)
Ninna

2013-01-23 @ 15:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0