Monsterkyrkan....

Som många av er vet så har jag börjat tillbringa ganska mycket tid i Kalix nu.
Är ju på grund av att världens bästa Jimmy bor här å har ju som svårt att vara utan honom :-P
 
Sist jag var här å vi var å gick på samhället lite så upptäckte jag en ganska rolig sak med Kalix kyrka.
Det är en otroligt fin kyrka å jag gillar just att titta på kyrkor då min farfar varit med å byggt kyrkan i Gargnäs i västerbotten.
Stod då å kollade på kyrkan i Kalix å upptäckte att på ena kortsidan så var det en dekoration högst upp på ena kortsidan...å det ser precis ut som ett monster...hahaha.
Ni ska själva få se.
 
 
Stora runda ögon med sågbladstandad käft å med ett kors i pannan...ser ni det också eller är det bara jag som har livlig fantasi?????
Men sedan dess så får kyrkan kallas monsterkyrkan av mig...hahaha.
 
Enligt mig är det en vacker kyrka...så det är inte så att jag hackar ner på den eller så...men såg så roligt ut bara.
 
Puss å kram på er alla....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0