Sumpen, min runda lilla fotboll...

Nu tänkte jag att jag skulle skriva om en av mina katter igen.
Och i dag kommer det handla om Sumpen...min "lilla" svart-vita, runda, goa, knäppa katt :-)
 
 
Sumpen är en katt som jag också har tagit från sämre förhållanden.
Han växte upp på en liten toalett med sin mamma å sina syskon.
Jag tror inte ens att han var leveransklar då vi tog hand om honom.
Men han har ju uppenbarligen klarat sig ganska bra.
 
Sumpen är nog en av de roligaste katterna jag har haft faktiskt....å lite udda också.
Just nu ligger han på fönsterbrädan i samma rum som mig...med magen hängandes över kanten...även om det är mest hår.
Han svarar ofta på tilltal...å då låter det mer gaow än mjau.
Å när han jamar så rycker det till i hela katten...det är precis som att han tar i ända från tårna för att kunna jama.
 
 
 
Han älskar att ligga på bordet om matte har lagt ut en duk...så efter 1-2 dagar så får matte byta duk :-)
Han älskar också att äta på mattes blommor...så matte får köpa mest gröna växter.
Jag testade att köpa en pelargon en gång, men den var slaktad på ett par dagar.
Köper jag kattgräs så äter han lite på det men sen fortsätter han med mina blommor.
 
När jag ska sova så älskar Sumpen att sova bredvid mig.
Då ska han ligga så tätt som möjligt bredvid mig å rör jag mig en mm så jamar han att jag ska ligga still.
Ibland händer det att jag har vaknat av att Sumpen sitter ovanpå mig å trampar å är gosig...kanske inte så konstigt att man vaknar då han väger några kg å ofta sätter in klorna då han gosetrampas.
 
Han älskar att sova i kartonger å helst på såna ställen då han knappt får plats.
Jag tror faktiskt att Sumpen tror att han är mindre än vad han är.
 
 
När han busar så älskar han att busa med snören av alla modeller.
Å varje gång han har varit in på toaletten å sniffat i lådorna så får han världens cp-rus....då kommer han i 180 km/h springandes ut från toaletten, kanske suger sig fast på klösbrädan, å sen vidare ut i de andra rummen.
Jag har skrattat åt honom många gånger kan ni tro.
 
 
Sumpen är nu ca 12-13 år gammal å ändå så håller han igång som en liten kattunge ibland.
Han är min lilla goa runda boll som jag älskar...han är min bebis...mattes älskling.
Fast jag älskar alla mina katter.
 
Så...nu vet ni mer om min lilla Sumpen.
 
Puss å kram på er alla där ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0