Barnprogram jag minns...Silver fang!

Veckans barnprogram jag minns är Silver Fang.
 
 
Det här är verkligen en av mina absoluta favoriter av barnfilmer.
Det är 4 filmer å alla är lika fängslande.
 
Det handlar om valpen Silver som växer upp hos människor...han "förlorar" sin pappa Riki i en fight mot björnarna...trodde han i alla fall.
 
Silver som valp.
 
En vuxen silver.
 
Silver å människornas värld har blivit invaderat av ett gäng björnar som försöker ta över.
Akakabuto är deras ledare å den grymmaste björnen av de alla.
Man får följa Silver å hans vänners kamp mot den väldiga björnen i deras kamp för att överleva.
 
Akakabuto.
 
Under filmernas gång så rymmer Silver från sin ägare å hittar nya vänner i form av en flock vildhundar.
Deras ledares mål är att samla ihop tillräckligt med vildhundar för att besegra Akakabuto å hans gäng.
 
Silver blir god vän med hunden Ben...ledare för en av grupperna i vildhundarnas arme.
 
Ben.
 
Cross...en av vildhundarna.
 
Riki...Silvers pappa.
 
Om ni inte sett den så se den...en av de bästa tecknade filmerna någonsin enligt mig.
 
Puss å kram på er alla där ute...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: martin

silver fang var fin fin. synd bara att de tydligen klippte sönder den svenska versionen på kassett som man såg som barn :(

vill du ha hela oklippta idag så får du söka efter silverfang på DVD (tänk dvd box)

Svar: jo jag har silver fang på dvd box :-)riktigt bra filmer faktiskt :-D
Ninna

2013-05-13 @ 16:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0