Min favoritkrydda...

Tänkte ta en fråga som jag har fått om mig själv:
 
Vilken är din favoritkrydda??
 

Det beror lite på vad jag ska laga för mat å om det är färska eller torkade kryddor som gäller.
 
Men har nog flera olika favoriter faktiskt.
Vitlök använder jag en hel del faktiskt...även chilli...å då blir det oftast chilliflakes.
 
När jag använder vitlök så är det överhängande färsk vitlök jag använder.
Brukar gilla att använda färska kryddor om det finns tillgängligt.
Annars så använder jag thailändsk röd currypasta en hel del också, eftersom jag gillar att laga mycket thaimat.
 
Salt å svartpeppar är ju standard i matlagning så det behöver jag väl inte ens säga att jag använder :-P
 
Puss å kram på er alla där ute...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martin

tycker bättre om grön curry pastan, men om du gillar thaimat så finns det 2 ställen i umeå som är riktigt bra.

på TEG sidan vid "södra entren" skylten finns en thairesturang. djurbutik tror jag ligger granne med den.

den andra finns vid dragonskolan, noliafältet. är på andra sidan vägen (gåtunnel går under vägen)... passerade den i veckan när jag skulle på jobline

//Martin

Svar: jo smaken är ju som baken.Brukar handla på thaisupermarket i stan...de brukar ha allt jag behöver...annars finns det i vännäs också :-)
Ninna

2013-05-14 @ 21:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0