Nanis...min lilla runda bitch.

Den här gången tänkte jag skriva lite om min sista katt Nanis.
 
 
Hon har världens mjukaste å lenaste päls.
Hon är grå i färgen...i olika nyanser.
Hon har en lite randig teckning.
 
Ljusare grå på tassar å under nosen.
 
Det är en av de katterna jag tog genom djurskyddet här i västerbotten.
 
Det är en väldigt speciell liten tjej.
Hon kan inte jama som en normal katt...utan låter mer som en duva eller en asiat.
Väcker man henne så kommer det värsta ljuden från henne....det låter nästan som kinesiska :-D
 
Tyvärr kan hon vara en riktig bitch mot de mindre katterna...framförallt mot Spunken.
Hon kan jaga henne runt hela lägenheten...å får hon tag på henne så ligger halva Spunkens päls runt golvet.
 
Hon är rädd för doftsprayen å sprayflaskor.
 
Oftast så väntar hon till sist då det är matdags.
 
 
Hon gillar att ligga på lite udda ställen...precis som sin bror Ozzy.
Tvättkorgen, elementsängen, på påsar, i woken...ja överallt.
 
 
Hon är en rolig tjej.
 
Hennes stora kärlek i livet är Sumpen.
Varje gång hon vill bli tvättad på huvudet så går hon fram till Sumpen å sträcker fram skallen :-)

De ligger ofta tillsammans...å ropar man på Sumpen så är oftast Nanis inte långt borta.
 
Så nu har ni fått veta lite mer om min lilla Nanis.
 
Sumpen å Nanis i soffan :-)
 
Puss å kram på er alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0