Veckans kultfilm 12!!

Den här veckans kultfilm får bli Halloweenfilmerna.
 
 
Det här är för mig riktiga klassiker i filmens värld.
 
Jamie Lee Curtis är en bra skådespelerska å all heder att hon är med i alla filmerna. (som jag sett i alla fall)
 
 
Jamie Lee Curtis spelar rollen som Laurie Strode vars värld vänds upp å ner då Michael Myers kommer till hennes stad/by å börjar mörda hennes vänner å allt som kommer i hans väg.
 
Filmen heter på svenska Alla helgons blodiga natt å den första filmen spelades in 1978.
Å enligt mig så håller alla filmerna än idag...även om tekniken var dålig förr osv.
En riktig rysar/skräck klassiker om ni frågar mig.
 
 
Tror det har gjorts 8 filmer i den här serien...men är inte säker.
 
Puss å kram på er alla där ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0